donderdag, september 13, 2007

Brrrr! Een kinderwagen!

Vanmorgen hebben wij eindelijk onze kinderwagen en maxicosi opgehaald. Er was een enorme vertraging met de levering, want hij is gisteren pas binnen gekomen en we hebben hem met 16 weken zwangerschap al gekocht!!
Maar wat nu te doen met Bruce?
Bruce vindt nog steeds alles eng. Zo rent hij nog steeds hard weg voor de stofzuiger en als ik mijn fiets uit de schuur pak vindt hij dat ook maar niks. Dan trekt hij mij met fiets en al om.
Toch is het de bedoeling dat hij over een tijdje aangelijnd naast de kinderwagen kan lopen. Ik zal hem de komende weken steeds moeten uitlaten en dan moet de baby natuurlijk mee. Bovendien is het ook lekker om met de baby te wandelen en dan is het fijn als Bruce ook gezellig meegaat.
Dus hebben Jeroen en ik een plan bedacht.
De wagen staat nu te pronken in de woonkamer en af en toe gaan we er mee door de woonkamer rijden. Bruce zal dat waarschijnlijk eng vinden, maar daar geven we geen aandacht aan. We zeggen niks en negeren hem helemaal. Hopelijk vindt hij dat na een tijdje niet gek meer en dan gaan we proberen om hem aangelijnd naast de kinderwagen te laten lopen. Misschien gaan we dat ook wel buiten oefenen, maar ik vind het een beetje raar om met een lege kinderwagen op stap te gaan.
Bruce vindt inderdaad de kinderwagen maar een eng ding. Heel voorzichtig sloop hij ernaartoe, neus in de lucht en snuiven maar. Als hij naar zijn idee te dichtbij kwam dan deinsde hij snel weer achteruit. Toch durfde hij steeds meer dichterbij te komen. Hij durfde zelfs langs de kinderwagen te lopen (eerder sprinten met de staart tussen de benen).
Steeds zocht hij vertrouwen en bevestiging bij ons, zo van: 'eng hè!' Maar wij gaven geen aandacht aan hem. Af en toe kwam er een zachte 'woef' om toch even te laten merken dat hij het er niet mee eens was dat dat enge ding in zijn woonkamer staat.
Hopelijk is hij toch snel aan het ding gewend. We kunnen in ieder geval nog een paar weekjes oefenen!

4 Comments:

At 7:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik denk dat jullie het zo goed aanpakken. en ik ozu als het nodig is toch maar even oefenen met een lege kinderwagen wnat oefenen als de baby erin ligt wordt een beetje lomp misschien. een ideetje: leg wat koekjes in de nuurt van d ekinderwagen, steeds iets dichterbij, dan leert hij misschien dat de kinderwagen niet eng is en hem juist iets lekkers opleverd... ik heb zojuist een beetje besteld: commandeer je hondje en blaf zelf. ik zag dat daar ook een deel van in srond over kinderen, als er iets bruikbaars in staat hoor je het wel! succes ermee en hou ons op de hoogte!

 
At 11:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

het is wel een goed idee vind ik ik hoop dat Bruce er gauw aan went maar het zal heus wel allemaal spannend voor hem zijn, in ieder geval kan hij er nu al mee kennis maken en dat is al een stapje vooruit, succes

 
At 9:47 a.m., Anonymous Anoniem said...

Welke wagen heb je gekocht? Nog een maandje toch? Spannend hoor. Maika begint bij mij tandjes te krijgen. Is echt heel zielig zo nu en dan om te zien.
Heel veel liefs en sterkte met de laatste loodjes.
Christel, Tom en Maika

 
At 11:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Haha, wat geweldig, bange bruce. Ik ben benieuwd hoe onze katten op de nieuwe aanwinst gaan reageren, maar die hoeven tenminste niet mee te wandelen ;).

 

Een reactie posten

<< Home