dinsdag, april 03, 2007

Werk

Je zou een VWO diploma hebben en afgestudeerd verloskundige zijn en nergens werk kunnen vinden...

Dat is wat mij de laatste maanden heeft bezig gehouden. Nadat ik al diverse keren open sollicitaties naar alle verloskundigenpraktijken in de buurt heb gestuurd had ik de hoop op een baan in de verloskunde maar opgegeven. Ik ben gaan zoeken naar werk, maakt niet uit wat, als ik maar wat geld verdien en wat te doen heb. Maar zo makkelijk bleek dat niet te zijn. Ik ging naar het uitzendbureau, solliciteerde als adminitratief medewerkster of telefoniste. Overal werd ik afgewezen vanwege gebrek aan diploma's of gebrek aan ervaring. Op een gegeven moment vertelde iemand dat er een tekort was aan groepsleidsters in de kinderdagopvang. Ik heb alle kinderdagverblijven in Dordrecht aangeschreven en kwam erachter dat ik met mijn diploma ook in een kinderdagverblijf mocht werken. Maar helaas, ik kreeg weer allerlei afwijzingen; ze hadden toch liever iemand met de juiste diploma's, meer ervaring of ze waren bang dat ik na een paar maanden op zou stappen als ik iets in de verloskunde kon vinden.

Maar een week geleden werd ik toch nog opgebeld. Kinderdagverblijf Bizzkids had toch nog wat werk voor me! In ieder geval voor de komende vijf weken en daarna op oproep basis. Sinds deze week ben ik weer aan het werk. Het is fijn om weer nuttig bezig te zijn, om 's morgens met een doel op te staan en om moe na het werk thuis te komen.
Iemand die er wat meer moeilte mee had was Bruce. Bruce en ik zijn de afgelopen maanden natuurlijk constant samen geweest. Ik gaf hem eten, liet hem uit en zat 's middags met hem op de bank tv te kijken, zoals op de foto. De eerste dag dat ik weer aan het werk ging heeft hij zijn kussen gesloopt in zijn bench. Gelukkig werk ik maar 3 halve dagen, dus zit Bruce nooit heel lang alleen. Wat wel heel leuk is, is dat Bruce ontzettend blij is als ik thuiskom. Normaal bleef hij gewoon op de bank liggen als ik 's morgens binnenkwam, zo van 'oh, ben jij er weer.' Maar nu als ik nu thuiskom word ik heel enthousiast begroet. Heeft hij me toch een beetje gemist!

2 Comments:

At 10:06 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat fijn dat je nu toch aan het werk bent en Bruce zal er wel snel aan wennen om een poosje alleen te blijven. vanaf gister is gimly alleen thuis en dan komt de zus van erwin haar tussen de middag eten geven en uitlaten, gelukkig gaat dat heel goed!

 
At 4:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

hoi esther & Bruce en antuurlijk jeroen.

Wat leuk voor je dat je eindelijk werk hebt gevonden ik weet dat het niet meevalt om een baan te vinden ik heb zelf ook heel erg veel afwijzingen gehad en ik ben nog steeds op zoek. Ja bruce zal er wel wat moeite mee hebben gehad nou tot gauw groetjes van sandro, suzanne en naru

 

Een reactie posten

<< Home