dinsdag, mei 15, 2007

Baby update

Inmiddels zitten we al weer in week 18 van de zwangerschap. De tijd gaat echt razendsnel. We zitten al bijna op de helft! Brr, best een eng idee, nog maar 5 maanden te gaan.
Alles gaat verder goed. Ik begin een klein buikje te krijgen. Het is nu echt zo'n twijfelbuikje. Als je niet weet dat ik zwanger ben dan kun je ook gewoon denken dat ik een dikke pens heb. Daarom loop ik altijd maar flink met die buik vooruit en aai er af en toe over, zodat men weet dat er toch echt een baby inzit.
Ook had ik de laatste tijd het idee dat ik de baby voelde bewegen. Maar het was nog zo weinig en onduidelijk, ik wist het niet zeker. Maar sinds deze week kun je er toch echt niet omheen, hij/zij beweegt. Wel een gezellig gevoel is dat. Gisteren heeft zelfs Jeroen het gevoeld, hij kreeg zo een schopje tegen zijn hand aan. Zal het net zo'n voetballertje als zijn vader worden?
Met Bruce gaat het ook prima. Volgens mij merkt hij nog steeds niks van de zwangerschap. Soms laat ik hem weleens aan mijn buik snuffelen en dan krijg ik er een natte lebber over. Ik ben ook nog steeds aan het oefenen met lopen. Vandaag ging het wonderbaarlijk goed. Ik hoefde hem maar drie keer te corrigeren en daarna liep hij perfect mee. Hij heeft zelfs een paar blaffende honden genegeerd. Alleen jammer dat hij daarna een kwakje poep op mijn schoen liet vallen. Anders was het een perfecte wandeling geweest.
Ik hoop ook dat Bruce een beetje rustig zal zijn met de baby. Hij wordt altijd helemaal wild van kleine kinderen. Die vindt hij zo leuk, hij wil ermee spelen en ze kusjes geven. Maar hij is veel te lomp. Laatst heeft hij zich ook zo misdragen op een verjaardag. Hij liet Jeroens neefje niet met rust. Ik maak me daar soms best een beetje zorgen over. Maar misschien valt het allemaal wel mee straks. Nu ziet hij natuurlijk nooit kleine kinderen, maar straks groeit hij ermee op. Dus dan zal het vast wel wennen voor hem.

PS: Ik heb een paar nieuwe links gemaakt. Het zijn sites van andere zwangeren van het zwangerschapsforum.

6 Comments:

At 8:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

ooww wat begint het al op te schieten zeg! het zal vast allemaal wel goed gaan met de baby en bruce samen! gewoon rustig aan laten wennen dat hij er dicht bij komt en ze zeggen dat, als je in het ziekenhuis bevalt, je de eerste poepluier mee moet nemen en die laten ruiken aan de hond. geen idee of het werkt!
ik ben benieuwd naar de foto van je buik!
veel liefs eva

 
At 7:16 p.m., Blogger Jeltje said...

Leuk hoor, dat jullie al bijna op de helft zitten... En met Bruce komt het vast wel goed!

Liefs, Jeltje

 
At 9:33 p.m., Anonymous Anoniem said...

ooowwww een buikje om trots op te zijn!

 
At 5:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat spannend nog maar 5 maanden, ik denk dat het wel goed komt met Bruce en de baby hoor, het zal alleen wennen zijn.

 
At 10:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi buikje heb je toch.
En het jurkje staat je heel leuk.

Dat hebben we weer goed uitgezocht samen he?
Ik denk dat je het na de bevalling ook nog goed kan dragen.

Liefs mama

 
At 6:22 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hey Esther,

Je ziet al een mooi buikje...hihihi
Heel veel geluk met de zwangerschap en ik kom regelmatig nog eens langs op de site...
Bruce is trouwens een flinke kanjer geworden!!

XXX aan Bruce, groetjes aan Jeroen, en tot horens,
Monique

 

Een reactie posten

<< Home