donderdag, juni 01, 2006

Ringtraining

Het lijkt ons heel erg leuk om een keer met Bruce naar een show te gaan. En mocht er dan een leuke uitslag uitkomen lijkt het ons ook leuk om er mee door te gaan.
Gisteren tijdens de puppycursus hebben we even geinformeerd naar de ringtraining. We mochten meteen de volgende dag komen kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Samen met Diezel en zijn baasjes ben ik gaan kijken naar zo'n ringtraining en we mochten nog meedoen ook. Er was nog een bullenpupje en die kon het al hartstikke goed! Die bleef gewoon netjes staan en had geen aandacht voor de andere honden. Bruce en Diezel vonden het veel te spannend en ze vonden elkaar veel te leuk om goed op te letten.
We moeten dus maar vanaf het begin beginnen. Eerst moeten we Bruce leren om gewoon te staan en zich te laten betasten. Dat is erg lastig, omdat hij op de puppycursus juist moet zitten voor een snoepje en nu moet hij er ineens voor staan. Zodra hij gewoon staat voer je hem constant snoepjes en zeg je 'sta', vervolgens aai je hem over zijn hele lichaam.
We hebben ook geleerd hoe je op een show moet lopen en wat de keurmeester aan je vraagt. Rondjes lopen, rechte lijnen lopen en driehoekjes lopen, het kan allemaal. Het is dan ook de kunst om de hond netjes naast je te laten lopen, zonder dat hij afgeleid wordt door alle andere honden. Poepoe, het wordt nog een lastige zaak en bovendien weten we niet eens of Bruce wel een geschikt showhondje is. We gaan in ieder geval volgende week terug om nog meer te oefenen. Hij moet het toch in zijn genen hebben met zo'n beroemde papa!

2 Comments:

At 2:00 p.m., Blogger Roselie said...

hoi es,
druk aan het leren? voor de afleiding er staat eindelijk een nieuw stukje op de site. Trouwens jou gastenboek, werkt die wel hij loopt bij mij een beetje vast.
doei roos

 
At 12:07 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ha Ess en Jeroen, Volgens mij kan Bruce een echte showhond worden. Tenminste, hij steelt altijd de show he? Wat een lieverd is hij toch ook. Ik vond hem zo leuk toen ik s avonds even bij jullie binnenkwam om Bruce te laten plassen. Hij was zo blij toen hij me zag! Ik heb lang met hem gespeeld en daarna ging hij weer braaf zijn "mandje" in om lekker te slapen en konden papa en ik weer met een gerust hart naar huis.

Liefs mama

 

Een reactie posten

<< Home