donderdag, juni 22, 2006

Puppycursus les 7

Voor het eerst ben ik niet mee geweest naar de cursus. Ik moest nog heel veel leren voor mijn examen...
Dit heb ik van Jeroen gehoord:
Er zijn een hoop nieuwe dingen geleerd. Als eerste het woordje 'stop', waarvoor wij eigenlijk al 'nee' gebruiken. Bruce kent dat woordje maar al te goed want hij hoort het de hele dag door! : )
Ook heeft bruce geleerd vanuit zittende positie op te staan. Ten minste, dat moest hij leren. Bruce snapte daar niet echt veel van. In plaats van op te staan (zoals alle andere honden) kroop hij op zijn kont naar achteren om het snoepje te bemachtigen.
Verder heeft bruce geleerd om op zijn zij te gaan liggen. Hij had daarvoor wel een klein duwtje van Jeroen nodig.
Bruce zijn vriendje Diezel was er niet. Diezel en Bruce worden altijd een beetje genegeerd door de andere honden (ja, ook honden discrimineren! Alleen omdat Bruce knort!) en spelen daarom altijd met elkaar. Bruce waagt nog wel eens een poging om achter de andere honden aan te rennen. Gisteren ook. Terwijl de andere honden allemaal een kameraadje hebben en achter elkaar aanrennen, rent Bruce achter de andere honden aan. Hij werd 'toeschouwer' genoemd. Hij rent achter de anderen aan, maar zij geven hem geen aandacht en lopen gewoon over hem heen. Bruce is dus al regelmatig onder de voet gelopen. Ik heb dan altijd zo'n medelijden met dat enthousiaste koppie. Hopelijk is Diezel er snel weer, die hangt tenminste in Bruce zijn wangen!
Na zo'n intensieve training is Bruce altijd doodmoe en valt als een blok in slaap.