donderdag, juni 15, 2006

Puppycursus les 6


Heel fijn; naar puppycursus met een witte hond in de stromende regen op een modderig bouwterrein. Resultaat: Bruine hond.

Het is op de foto niet eens duidelijk te zien maar Bruce kwam bruin terug van de cursus. Ik ook trouwens. Wat leven we toch in een raar klimaat. De dag ervoor zat ik nog in bikini op het balkon. Nu sta ik in mijn winterjas in regen en kou. Het was dus geen pretje deze les. We hebben eigenlijk alleen maar dingen herhaald. Het netjes naast je zitten, het afliggen, het links lopen en het roepen van de hond. We zijn ook begonnen met apporteren. We kregen een leuk buisje dat je moest vullen met snoepjes. Je moest ermee voor de neus van de hond zwaaien. Als hij het vastpakte moest je hem een snoepje geven. Bruce vind de cursus echt mega leuk. Hij sprint altijd het veld op en trekt op het veld aan de riem (hij is nu al bijna niet te houden!). Dit spelletje vond hij ook erg leuk. Hij sprong constant met zijn modderpoten tegen me op en probeerde het snoepje eerder uit mijn hand te pakken dan dat ik het wilde geven. Heel vervelend dus.
Hij doet alle oefeningen wel heel goed. behalve het aan de riem lopen zonder aandacht te geven aan de andere honden, daar vind hij ze veel te leuk voor.