donderdag, augustus 17, 2006

Jonge honden cursus les 1

Mijn vermoeden werd gisteren meer dan eens bevestigd.
Bruce is in het verkeerde lichaam geboren, of hij maakt een rascrisis door. Bruce vertoond namelijk geen bullen gedrag, hij lijkt meer op een Jack russel.
Dat wordt helemaal duidelijk als je Bruce naast Diezel en Beauty ziet (Diezels nieuwe zusje).
Tijdens deze eerste les van het seizoen hebben we namelijk wat leuke oefeningen gedaan, die te maken hebben met de actionsport (dacht ik).
We kwamen een half uur te laat, want we dachten dat de les om 20.00 begon, maar dat was dus niet zo. Op dat moment was de rest bezig met 'balletje balletje'. Bruce was aan de beurt, hij kreeg te zien dat er een speeltje onder een emmer werd gelegd en als een speer rende hij erop af en stootte de emmer om. De rest van de groep hoorde ik bewonderend 'zoo! in één keer!' roepen. Blijkbaar had de rest het dus niet zo snel door.
Daarna moesten de honden over een hindernis 'springen'. De hindernis was 5 cm hoog. Bruce
rende er met zijn enthousiaste kop in één keer overheen. Terwijl Diezel en heel rustig overheen stapt. Ook zit Diezel heel rustig naast zijn baas en ligt Beauty heel lief in haar bazinnetjes armen. Bruce die rent en vliegt nog steeds alle kanten op, waardoor ik regelmatig met mijn volle gewicht in de riem moet hangen om hem te houden.
Het is wel ontzettend grappig dat Bruce zo druk is, hij maakt iedereen aan het lachen. Hij kan de gekste bekken trekken en hij kan ook zichzelf prima vermaken.
En als hij dan is uitgespeeld valt hij als een blok in slaap en dan kan ik eindelijk eens met hem kroelen!