vrijdag, mei 05, 2006

De eerste nacht

Nou, zo makkelijk als in de boekjes beschreven staat hoe de zindelijkheidstraining gaat, zo werkt het in het echt dus niet! Of in ieder geval niet voor Bruce.
Volgens de boeken moet een hond zijn behoefte doen na het eten, spelen en slapen. Dus zetten wij trouw Bruce steeds na het eten, spelen en slapen op het balkon. Hij gaat dan aan je voeten zitten en kijkt je aan met een blik van 'en nu?'.
Vervolgens gaan we weer naar binnen en gaat Bruce in zijn bench op zijn slaapkleed plassen. En volgens de boeken bevuilt een hond nooit zijn eigen nest!
Vannacht hebben wij de bench naast ons bed gezet. Bruce was doodmoe en viel meteen in slaap. We weten ook meteen dat hij hard kan snurken! We hebben elke 2 uur de wekker gezet. Om 2.00 uur was Jeroen als eerste aan de beurt, maar Bruce hoefde niks te doen. Om 4.00 was het mijn beurt. Op het balkon deed Bruce niks, maar toen ik hem terug in de bench zette maakte hij aanstalten om wat te gaan doen. Volgens de boeken moet je dan een ferm 'nee!' roepen, hem optillen en buiten neerzetten. Maar eenmaal buiten zit hij me weer zo schaapachtig aan te kijken. Dit tafereel heeft zich zo'n 3 keer herhaald en daarna viel Bruce in slaap zonder wat gedaan te hebben.
Vanmorgen heeft Bruce na het eten voor het eerst buiten gepoept. Hartstikke goed natuurlijk, alleen ging hij binnen nog eens vrolijk verder.
Maar we hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt met de zindelijkheid!

1 Comments:

At 11:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Lieverds,

Nou, ik vind dat Bruce het bij ons thuis goed gedaan heeft! Ik weet zeker dat hij binnen de kortste keren zindelijk is. En wat een scheet is het toch (toepasselijke naam he voor Bruce?) In ieder geval: Bruce heeft mijn hart gestolen!!
Veel sterkte voor de komende nacht!
Ik denk dat hij het nu al veel beter begrijpt wat de bedoeling is.
Liefs mama

 

Een reactie posten

<< Home