donderdag, augustus 31, 2006

Jonge honden cursus les 3

We moesten vroeg eten, want Jeroen had een verrassing voor mij. We zouden iets leuks gaan doen en daarna meteen door naar de hondencursus gaan.
Om zes uur zaten we in de auto en de weg die we reden was wel erg bekend, namelijk de weg naar mijn ouders.
Eenmaal bij mijn ouders aangekomen bleek dat we Bruce daar gingen afzetten. Zij zouden op Bruce passen en met hem naar de cursus gaan. Ik wist nog steeds niet wat we gingen doen.
Mijn vader is samen met Laura naar cursus gegaan. Het eerste uur hebben ze veel oefeningen herhaald. Mijn vader heeft nu ook aan levende lijve ondervonden hoe druk Bruce op de cursus is. Het is een onmogelijke opgave om Bruce netjes en stil naast je te laten zitten. Want na 2 seconden zitten vliegt hij alweer naar een andere hond toe. Het vergt dus veel kracht en geduld om met Bruce te trainen.
Daarna kregen ze een verzorgingsles. Er werd uitgelegd hoe je de hond moet verzorgen, waar je op moet letten en dergelijke. Het schijnt dat de meeste honden het lekker vinden om geborsteld te worden. Bruce niet, die draait alle kanten op en probeert met de borstel te spelen.
Ze kregen verder nog uitleg over vlooien, teken en tanden poetsen. Volgende week is de laatste les en ook meteen examen! Ik hoop dat het net zo goed gaat als het eerste examen!
Jeroen en ik reden intussen naar H.I. Ambacht. Het bleek dat we daar zijn ouders gingen ophalen. Daarna reden we naar het Beatrixtheater in Utrecht. Pas toen we daar aankwamen zag ik waar we naar toe gingen: The Wizz!
Hartstikke leuk en lief van Jeroen. Het was een hele leuke voorstelling en we hebben een gezellige avond gehad.