woensdag, september 06, 2006

Jonge honden cursus examen!

Vandaag had Bruce examen! We waren extra vroeg, net als de baasjes van Diezel en Bruce maakte zich weer zo druk dat hij weer heeft overgegeven. Dat zou nog wat beloven!
Eerste oefening was een rondje om de groep heen lopen en de hond laten zitten-af-zitten-staan. De tweede oefening was zigzaggen door de andere honden. Daarna moest je een stukje van de hond vandaan lopen, roepen, laten zitten en zijn halsband vastpakken. Daarna kwamen de 'los' en de 'nee' oefening. De volgende oefening was de hond roepen en aanlijnen. En als laatste gingen we naar binnen om de hond te borstelen en na te kijken.
Nou, alle oefeningen gingen best goed. Het moeilijkste is alleen om Bruce zijn aandacht tussen de oefeningen vast te houden. Alleen als ik een snoepje in mijn hand heb dan heeft hij aandacht voor me, maar zodra hij het snoepje heeft verorberd vliegt hij weer de andere kant op. Heel fijn is dat, want hij wordt steeds zwaarder en sterker. De blaren staan nu op mijn handen!
Maar Bruce heeft het prima gedaan en is met vlag en wimpel geslaagd! Hij heeft alleen maar 10en gehaald. De enige opmerking was om Bruce zijn aandacht wat langer vast te houden, bijvoorbeeld met lekkerdere snoepjes of vrolijkere stem. Nou, Bruce vindt echt alles lekker, het maakt hem niks uit wát je hem geeft, áls je hem maar wat geeft! En ik heb het idee dat ik al als een idioot tegen hem aan het praten ben. Maar we gaan het proberen! Nu nog nadenken of we door gaan met de GHH cursus.